وقتی مثل موریانه مغزم رو می‌خورن...

آدما معنان یا وسیله؟

آدما معنان یا وسیله؟

آدما معنان یا وسیله؟

معنا چیه؟

وسیله چیه؟

چند نوع معنا داریم؟

در طول هم قرار می‌گیرن یا در عرض هم؟

چند نوع وسیله داریم؟

فرق ابزار با وسیله چیه؟

فرق دلیل با وسیله چیه؟

فرق معنا با دلیل چیه؟

ادما چین؟

آقاگل ‌‌
۲۸ آبان ۰۶:۱۳
خیلی پیچیده‌ش نکردی؟ 
منظورت از معنا و وسیله چیه؟ بیشتر توضیح بده.

fatemeh ^__^ :

نمی‌دونم
اگه جواب سوالا رو می‌دونستم که دیگه مشکلی نبود
آقاگل ‌‌
۲۸ آبان ۱۰:۲۱
میدونم سؤالت همیناست. ولی یک پیش زمینه‌ای برای طرح بحثش پیش خودت داری دیگه. نیست؟
برداشت خودم رو میگم به هرحال. ضمن اینکه حرفی که می‌زنم برداشت خودم از برهم‌کنش‌های اجتماعیه و شاید زیاد مرتبط به بحث بالا نباشه.
من این برهم‌کنش‌های اجتماعی رو همیشه مثل یک مدل اتمی هفت لایه در نظر گرفتم. هرکسی هستۀ اتم خودشه و آدم‌ها بسته به موقعیتی که درون زندگی اون فرد دارن توی یکی از این هفت لایه ظرفیت‌ جا می‌گیرن. اول از لایه هفتم شروع می‌کنم که همۀ شش هفت میلیارد آدمی که روی این کرۀ خاکی هستن توی این لایه قرار می‌گیرن وجودشون برای منِ هسته مهمه. ولی نه اون قدر که بهشون اجازه نزدیک شدن بدم. شاید دربارۀ اونا بشه گفت که وسیله هستن. صرفاً وجودشون مهمه چون ممکنه روی زندگی اجتماعی من تأثیر بگذارن. و این چیز محالی نیست.درست مثل یک وسیله یا یک ابزار یا یک اتفاق ممکنه روی یک فرایند تإثیرگذار باشه. حالا هرچی از لایه هفتم به سمت داخل و به سمت هستۀ مرکزی بیام فکر می‌کنم از وسیله بودن آدم‌ها کم میشه و به همون اندازه به معناداربودنشون اضافه میشه. واقعیت اینه که یک سری از آدم‌های زندگی من به قدری برام اهمیت پیدا می‌کنن که دیگه نمیشه گفت یک ابزارن توی زندگی، که روی کیفیت اون اثر می‌گذارن. از یک جایی به بعد اونا معنابخشی می‌کنن به زندگی. و فکر می‌کنم این همون جاییه که تو باهاش درگیری. و نمی‌دونی این مرز باریک رو چطوری تعیین کنی. حتی به مرز بودن یا نبودنش هم شک داری. و فکر می‌کنم جای شک هم داره. چون خودمم الان که دارم می‌نویسم با درست یا غلط بودنش درگیر شدم.

fatemeh ^__^ :

بذار جواب اینو وویس میگیرم تو کانال می‌فرستم
فک کنم این طوری بهتر با منظورم آشنا بشی‌ :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
کوله به دوشی‌ها..